آمار مخاطبان تلویزیونی و اینترنتی المپیک ۲۰۲۰ حاکی از کم مخاطب بودن مراسم افتتاحیه توکیو دارد.

مراسم افتتاحيه المپيك توكيو

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم افتتاحیه المپیک امسال اگرچه با هزینه زیادی تدارک دیده شده بود و تبلیغات گسترده‌ای از آن پشتیبانی می‌کرد اما پایین‌ترین رتبه در سه دهه اخیر را کسب کرد.

بر اساس برآوردهای اولیه ان بی سی، رتبه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهشی ۳۶ درصدی یافته و کمترین مخاطب را برای یک مراسم افتتاحیه المپیکی در بیش از سه دهه اخیر داشته است.

تقریباً ۱ میلیارد دلار برای تبلیغات المپیک هزینه شده و این رتبه تنها معیار واقعی مورد توجه بازاریابان برای توجیه بسیاری از هزینه‌ها خواهد بود.

این گزارش همچنین گفت حدود ۱۷ میلیون نفر این رویداد را از طریق پخش زنده مشاهده کردند که حدود ۱۰ میلیون آن از طریق تلویزیون بوده است.

برای مقایسه، مسابقات افتتاحیه المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ ۲۶.۵ میلیون نفر و افتتاحیه پیونگچانگ در سال ۲۰۱۸، ۲۷.۸ میلیون نفر بازدید داشته‌اند.

برخی از ارزیابی‌های مراسم افتتاحیه آن را در مقایسه با مراسم قبلی ضعیف و یا خسته کننده توصیف کرده و البته شبکه ان بی سی به عنوان اولین پخش کننده، و نه به صورت انحصاری، تبلیغات این مراسم را عهده دار بوده است.

شاید بتوان با توجه به افت کلی در رتبه بندی‌های تلویزیونی که در طی همه‌گیری بیشتر نیز شده کاهش رتبه مراسم افتتاحیه المپیک را مانند سایر رویدادهای ورزشی پرمخاطبی همچون سوپربول و ... که آنها نیز در سال گذشته نیز بسیار کم بوده در نظر گرفت.

کد خبر 616755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha